torsdag 25 mars 2010

Skönhet!


Här är lösningen för fin hy, vackert hår, underbara ben, platt mage:
Vatten!

och att välja frukt framför godis! I sverige äter vi mer lösgodis än något annat land, vi unnar oss när vi varit duktiga och tröstar oss när vi mår dåligt

och tycker synd om oss själva.

Sluta med det! lätt för mig och säga?

nej för jag är exakt så, jag springer till 7eleven så fort jag är ledsen och köper choklad... så fort jag tränat känner jag att jag kan unna mig något gott...

Men jag har faktiskt slutat med det, jag har inte ätit godis eller något sött på två veckor och jag känner faktiskt inte samma sug som innan. Första dagen jag åt något sött var idag när jag åt våfflor med sylt och grädde och vet ni vad? jag mår nu jätte illa och ärligt talat så var det inte jätte gott...

När jag är ledsen (alla har vi våra dagar) då går jag och tränar, tar en promenad eller ser till att sysselsätta mig med något annat för att få bort tankarna på choklad. Har jag tränat och känner för att unna mig något, då köper jag ett klädesplagg, ett par skor eller bara en bukett blommor. Det har faktiskt hjälpt, jag håller mig gladare längre när jag unnar mig annat än godis som bara får mig att må dåligt efteråt.

Hoppas detta var tips till någon för det har verkligen hjälpt mig att sluta tänka på godis.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är svårt med frukt eftersom att jag ätit mig less på äpplen och bananer och apelsin och päron vet jag aldrig vad jag vill ha för frukt :O
    Vad ska du hitta på ikväll ?

    SvaraRadera
  2. Cooooool biiiild!!! :D
    Kolla in min blogg!! :D

    http://ellatuss.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! ska verkligen prova det! :D

    SvaraRadera
  4. Så søt blogg og fint tips!

    Skal egentlig drikke to liter pr døgn!

    Prøver å drikke vann, skal starte med å ta med drikkeflaske på skolen, syns at vann på drikkeflasker går lett tom enn vanlig glass så :)

    PS. Liker veldig godt kommentarer, og håper jeg får en fra deg og!

    SvaraRadera