torsdag 18 mars 2010

Hej hej

Så seg idag, höll på att missa bussen imorse inför det obligatoriska seminariet..
men det gick bra, jag hann och kunde va med på kursens sista, från och med imorgon är det dags för hemtenta....
vilket jag inte ser fram emot.

Skulle egentligen ha tränat nu... fan jag orkar inte....
ska köra body pump imorgon, power yoga på lördag + 1 timmas promenad och boxning på söndag.. känns enough

om några timmar ska jag på invigningsfest på kontoret, vilket ska bli mycket trevligt.

måste ta upp ett problem jag har just nu...

Min sambo... jag säger inte att jag är 100% renlig men han skiter verkligen i allt..
om han tvättar, missar han alltid 1timma av tiden och sen låter han grejjerna ligga efteråt..
inte en tanke på att vika in det i garderoben om jag inte säger till honom och så är det med allt!

vad ska jag göra? det börjar verkligen förstöra hela vårt förhållande...
jag är alltid arg och irriterad över detta och han lever på i sitt liv och bryr sig inte överhuvudtaget över att det ser ut som en soptipp hemma....
Jag själv har juh hamnat i ett stadie där jag iriiterar mig som fan över det men vill inte göra det själv för jag vill inte att han ska tro att han kommer undan...
det förstör verkligen allt...

Har nu utvecklat ett ansvarsområde schema där vi har olika uppgifter som är vårat eget ansvar.. får väl se om det hjälper lite....

det ser ut så här:

Ansvarsområden

Tvätt när det är fullt i tvättkorg - Jennie

Disk varje dag - Johan

Dammsuga en gång i veckan - Johan

Torka golv en gång i veckan - Jennie

Kläder in i garderob eller tvätt - Bådas ansvar

Papper ska läggas i låda eller annat - Bådas ansvar

Vardagsrum Ska inte ligga grejjer framme - Johan

Hall fint och rent (det första folk ser) - Johan

Sovrum bäddat, rullgardin upp, inga kläder - Jennie

Badrum Torka iordning när det är skitigt - Jennie

Jag skrev upp vad som behövs göras sen fick vi välja vad vi ska göra... hoppas detta underlättar och vi kanske slipper bråka så mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar