måndag 17 januari 2011

kvällssnack

Jessica var här ikväll och hon käkade kvällsmat, turkisk yogurt med nötter och honung. Ett jättebra alternativ till annan kvällsmat, man kan även äta det som mellanmål.

Jag kan dock inte det längre eftersom jag är lakrosintolerant..
hoppas på att det ska komma ett liknande alternativ på turkisk yogurt till mig :-)
Jag käkade istället ägg och cornflakes med mjölk till kvällsmat.

Nu några timmar sen hon gått så kände jag mig lite sugen på något (oftast denna tiden på dagen när man är sugen på något till tv:n) jag var sugen på något salt.

Men istället för att trycka i mig chips eller nötter så valde jag att
hacka ner lite isbergssallad, hälla över lite olivolja och balsamvinäger och salta med havssalt. Väldigt gott alternativ när man är sugen på något salt!




Body Pumpen idag var bra, skönt att komma igång med den igen efter all ledighet och sjukdom. Men jag har insett att jag är lite feg... tar nog lite för lite vikter ibland, litar inte riktigt på min kropp. Nästa gång ska jag lägga till minst ett kilo på varje övning! man kan ju faktiskt ta bort vikter om det blir omöjligt men lite måste man utmana sig själv annars kommer det inte hända nåt med kroppen :-)


1 kommentar:

  1. Jag brukar med äta lite sallad och liknande för att ta ner suget efter något. Det hjälper verkligen! :)
    Ha det fint! /Winooo

    SvaraRadera